ANNA WITKOWSKA SP WYCZÓŁKI
BIEGAJ, SKACZ, WYGRYWAJ
Festyn z okazji DNIA DZIECKA
Jednym z ważnych zadań wychowania fizycznego jest jego upowszechnianie. Skuteczna realizacja możliwa jest wtedy, gdy uwzględni się duże zróżnicowanie sprawności fizycznej dzieci. Oswojenie dzieci z różnymi formami kontaktów międzyludzkich, zapoznanie z rozmaitymi możliwościami spędzania wolnego czasu uzasadniają potrzebę przeprowadzania w szkole masowych zabaw, gier i turniejów. Takie formy dają szansę na znalezienie własnego miejsca w świecie ruchu. Przedstawiony festyn zabaw i gier ruchowych jest propozycją zorganizowania DNIA DZIECKA. Możliwe jest to niemal w każdych warunkach bez względu na jakość wyposażenia w sprzęt i obiekty.
Założenia festynu 1. Impreza jest interesująca dla wszystkich dzieci 2. Zaproponowane zadania są tak dobrane, aby nie stanowiły problemu dla dzieci mniej sprawnych fizycznie 3. Uczestnik festynu ma wykonać określone zadanie na poszczególnym stanowisku. 4. Uczniowie obchodzą stanowiska, starając się zaliczyć ich jak najwięcej. 5. Kolejność wykonywania zadań jest dowolna, 6. Każdy uczeń ma swoją kartę startową na której wpisywane są zdobyte punkty. 7. Zwycięża uczeń, który zdobył największą ilość punktów. 8. Klasyfikacja prowadzona jest w dwóch kategoriach wiekowych. 9. Każdy z uczestników trzymuje drobną pamiątkę za udział w festynie, natomiast najlepsi otrzymują dyplomy i medale.
Przebieg festynu
I stanowisko KTO TRAFI NAJWIĘCEJ Przybory : rzutki, tarcza Przebieg :uczestnicy celują do tarczy rzutkami. Każdy wykonuje trzy rzuty, sędzia sumuje punkty.
II stanowisko KOPERTA
Przybory : 5 oszczepów, 5 śledzi, 5 krzeseł, skakanki, wstążki, sznurek, stoper. Przebieg : ustawione przybory tworzą zarysy trzech kopert o różnych kształtach. Zadaniem uczestnika jest jak najszybsze rozwieszenie sznurka, skakanki, wstążki między przyborami, tak aby uzyskać zarys otwartej koperty.
1
III stanowisko KTO CELNIEJ
Przybory : 5 kręgli, 3 piłki lekarskie, materac, skrzynia, 4 plastikowe butelki, 4 woreczki z grochem, 2 obręcze. Przebieg : w odpowiedniej odległości od linii startu ustawione są : kręgle, do których wykonujemy rzut piłką lekarską, - każde strącenie 1 punkt. Materac z wyznaczoną obręczą do której uczestnik rzuca woreczkiem – celny rzut 1 punkt. Butelki plastykowe na skrzyni do których uczeń rzuca woreczkiem- za strącenie 1 punkt. Piłka lekarska na która zarzuca uczeń obręcz – każdy celny rzut 1 punkt. Do każdej próby uczestnik podchodzi dwa razy, sędzia zlicza wszystkie zdobyte punkty.
IV stanowisko PRÓBA SZYCIA
Przybory : ławeczka gimnastyczna, bramka, 3 kółka ringo, 3 obręcze, laska gimnastyczna z przymocowaną długą linką, stoper. Przebieg : na poprzeczce bramki zawieszone są na różnej wysokości kółka i obręcze, pod nimi ustawiona jest ławeczka. Zadaniem uczestnika jest połączenie kółek i obręczy z ławeczką. Zadanie to wykonujemy na czas.
V stanowisko SKOKI ZAJĘCZE
Przybory : skakanki, skocznia do skoku w dal. Przebieg: każdy uczestnik wykonuje po dwa skoki z miejsca i dwa skoki z krótkiego rozbiegu. Sędzia odczytuje ilość zdobytych punktów, które wyznaczają linie ze skakanek.
VI stanowisko TOR PRZESZKÓD
Przybory : ławeczki, obręcze, płotki lekkoatletyczne, drabina krążki, butelki, stojaki z rozciągniętym sznurkiem, tyczki, równoważnie. Przebieg: zadaniem uczestnika jest pokonanie o określonym czasie toru przeszkód.
Zadania dla klas I – III 1. przejście po ławeczce oraz przez środek obręczy zawieszonej nad nią na sznurku. 2. wskoczyć obunóż do kolejnych kartonów 3. przejść między ułożonymi blisko siebie tyczkami 4. przejść po krążkach stawiając duże kroki Zadania dla klas IV – VI 1. przejście po ukośnie ułożonej ławeczce oraz przez środek obręczy zawieszonej nad nią sznurku. 2. .przejście przez ruchomą kładkę 3. wejście i zejście z drabiny 4. przejście po równoważni
VII stanowisko SLALOM
Przybory : pachołki, stoper Przebieg : uczestnicy pokonują dystans 30 m. Slalomem między ustawionymi pachołkami. Konkurencja prowadzona jest na czas.
ZADANIE SPECLALNE WIELKIE MALOWANIE
Przybory : farby, pędzle, kredki, papier kolorowy, kreda, węgiel do malowania i inne akcesoria do malowania i dekoracji. Przebieg: na ścianie szkoły umieszczono arkusze papieru. Uczniowie począwszy od najmłodszych wykonują prace plastyczną dowolną techniką.
W czasie wykonywania pracy plastycznej sędziowie podliczają punkty. Na koniec festynu następuje dekoracja najlepszych ,a wszyscy uczestnicy otrzymują drobne upominki. Prawdziwą wartość festynu stanowi zasada uczestnictwa w zabawie , a nie zwycięstwo !
|